Facelift tanpa pembedahan: suntikan dan teknik perkakasan

"Tahun-tahun saya adalah kekayaan saya, " nyanyian lagu terkenal. Pasti ramai wanita akan gembira untuk memadamkan kesan "kekayaan" ini dari wajah mereka. Biarlah kebijaksanaan kekal di mata dan nyata dalam ucapan dan perbuatan. Secara luaran, semua orang ingin kelihatan 10-15 tahun lebih muda.

Ia adalah mustahil untuk memutar balik masa, dan ia tidak berguna. Adalah mungkin untuk memanjangkan belia luar terima kasih kepada pencapaian kosmetologi moden. Semakin cepat gadis mula memikirkannya, semakin lama hasilnya akan bertahan. Di antara kepelbagaian teknik, kami akan memberi tumpuan kepada mereka yang bersatu dengan istilah "facelift bukan pembedahan".

Ciri-ciri penuaan kulit muka

Tiada seorang pun daripada kita boleh lari dari penuaan. Walaupun ini adalah proses semula jadi, kesedaran fakta ini tidak menjadikannya menyenangkan. Nampaknya baru-baru ini kami mengagumi pemerah pipi yang cerah dan kulit halus, lembut dan anjal di hadapan cermin. Dan kini dia kusam, pucat dan berkedut.

Kanak-kanak perempuan mula melihat perubahan yang berkaitan dengan usia dari usia 25 tahun (jika keturunan tidak begitu baik, maka lebih awal lagi). Kenapa ini terjadi?

  1. Sel dikemas kini dengan lebih perlahan, jadi stratum korneum kulit menjadi lebih tebal.

  2. Kolagen dan gentian elastin yang menyokong rangka kerja perubahan kulit kita. Mereka menjadi kurus, kasar, regangan, melaksanakan fungsi mereka jauh lebih teruk daripada sebelumnya.

  3. Jurang terbentuk dalam lapisan hidrolipidik pelindung. Disebabkan ini, kelembapan semula jadi dalam kulit dikekalkan lebih teruk.

  4. Bahan (kolagen, asid hyaluronik, lipid), yang penting untuk kulit, dihasilkan dengan lebih perlahan, tetapi cepat dihabiskan.

  5. Fungsi perlindungan kulit menjadi lebih lemah. Dalam hal ini, lebih sukar baginya untuk menangani pengaruh agresif persekitaran luaran.

Wanita itu menyedari perubahan berkaitan usia pada kulit muka

Pelanggaran dalaman terkumpul, akhirnya keluar dan menjadi jelas. Mereka dinyatakan oleh ciri-ciri berikut:

  • kekusaman kulit;

  • kehilangan kelicinan dan keanjalan;

  • penampilan kedutan pertama (terdapat lebih banyak daripada mereka setiap hari, mereka semakin dalam);

  • pembentukan lingkaran hitam dan beg di bawah mata;

  • perubahan dalam bujur muka;

  • berlakunya dagu kedua.

Punca utama penuaan

Siapa atau apa yang harus dipersalahkan atas perubahan ini?

  1. cahaya matahari. Sinaran ultraungu memusnahkan halangan pelindung kulit, menyumbang kepada penampilan luka bakar, pigmentasi dan kedutan.

  2. Faktor persekitaran yang negatif. Ini termasuk: udara tercemar, habuk, perubahan suhu, angin kencang. Mereka menyebabkan kerosakan pada sel, menyumbang kepada pengoksidaan mereka, menjadikan imuniti kulit lemah.

  3. Kurang penjagaan kulit atau penjagaan yang tidak betul. Ia mungkin terlalu sedikit, terlalu banyak, atau hanya salah. Dehidrasi, pembersihan agresif - ini, seterusnya, memberi kesan negatif kepada keadaan kulit.

  4. Pemakanan yang tidak betul. Kedua-dua kelaparan dan pemakanan yang berlebihan dengan sejumlah besar lemak dan karbohidrat mempunyai kesan negatif pada kulit. Makanan yang sihat menyumbang kepada pemanjangan awet muda.

  5. Gaya hidup yang terlalu aktif atau tidak aktif. Beban besar di gim adalah sama berbahaya dengan gaya hidup yang tidak aktif. Anda perlu mencari jalan tengah.

  6. Kurang tidur.Tidur yang sihat adalah kunci kepada kesegaran dan kecantikan kulit. Kurang tidur yang berterusan menyebabkan lingkaran hitam di bawah mata, kusam dan pudar kulit, mereka menjadi lebih kurus, kedutan terbentuk pada mereka.

  7. Tabiat buruk. Alkohol dan merokok adalah perkara pertama yang dikecualikan daripada kehidupan untuk kecantikan kulit.

  8. Skrin tablet, komputer riba dan telefon pintar. Adalah dipercayai bahawa sinaran daripada mereka lebih berbahaya daripada ultraviolet. Ia memusnahkan kolagen, menyumbang kepada peningkatan pigmentasi dan penampilan kedutan.

Faedah facelift tanpa pembedahan

Semua orang tahu bahawa pembedahan plastik muka adalah campur tangan dalam tisunya melalui pembedahan. Kaedah ini bertujuan untuk membetulkan kecacatan bukan dengan suntikan konvensional, tetapi dengan penggunaan pisau bedah. Tidak setiap wanita bersedia untuk ini. Lagipun, luka boleh sembuh untuk masa yang lama dan menyakitkan selepas pembedahan, dan hasilnya tidak selalu mengagumkan.

Bersedia untuk prosedur facelift tanpa pembedahan

Kelebihan utama facelift bukan pembedahan terletak pada prinsip kaedahnya. Prosedur ini adalah kecederaan terapeutik pada lapisan kulit dalam dan luar. Tetapi, tidak seperti pembedahan, selepas kaedah sedemikian, gentian tisu penghubung utama (kolagen, elastin dan rantai molekul asid hyaluronik) dijana semula dan terus melaksanakan fungsinya. Kaedah ini juga termasuk: krim, topeng, gel, pengurut.

Kelebihan:

  1. Ketersediaan.Kebanyakan orang mampu melakukan facelift, kecuali mereka yang dikontraindikasikan (mengandung, menyusu, pesakit kanser, pesakit yang mengalami gangguan pendarahan dan mereka yang mempunyai penyakit berjangkit yang tidak dirawat).

  2. Keselamatan.Kemungkinan minimum kesan sampingan, berbanding dengan pembedahan plastik. Satu-satunya kebimbangan selepas prosedur mungkin bengkak kawasan di mana manipulasi dilakukan, dan mengelupas kulit semasa tempoh penyembuhan.

  3. Ketiadaan kesan yang kelihatan dan tidak kelihatan pada muka.Tiada parut atau parut yang tinggal di badan selepas sembuh sepenuhnya. Sebagai tambahan kepada fakta bahawa mengangkat tidak meninggalkan sebarang tanda di belakang, ia mempunyai kesan yang baik terhadap aliran darah dan kesihatan vaskular. Bahan buangan kecil dikeluarkan secara aktif dari badan.

  4. Tindakan pantas.Pembedahan memerlukan pemulihan yang panjang. Mengangkat memberikan hasil yang cepat.

  5. Belia selama bertahun-tahun.Produk berkualiti tinggi mempunyai kesan jangka panjang, yang akan bertahan selama bertahun-tahun.

Kaedah Suntikan Facelift

Dengan bantuan suntikan, kedutan dalam pun boleh dihilangkan. Prosedur yang paling popular ialah: mesoterapi, biorevitalisasi, plasmolifting, suntikan toksin botulinum.

Teknik suntikan peremajaan wajah

Penuaan kulit berlaku disebabkan fakta bahawa kolagen dan asid hyaluronik dihasilkan dalam kuantiti yang lebih kecil. Masalah ini datang dengan usia. Di muka, ia menunjukkan dirinya seperti berikut: perubahan dalam warna kulit, kehilangan keanjalan, keplastikan dan penampilan kedutan. Masalah ini boleh diatasi dengan suntikan.

Mereka berjaya mengatasi kecacatan kulit estetik seperti:

  • penampilan kedutan meniru;

  • perubahan dalam bujur muka kerana kehilangan keanjalan;

  • perubahan warna;

  • kekeringan dan mengelupas;

  • minyak berlebihan, yang membawa jerawat, bintik hitam, dll.

Kontraindikasi untuk suntikan:

  • penyakit kronik di peringkat akut;

  • ARI, SARS;

  • pemburukan herpes;

  • kehadiran parut keloid;

  • keadaan demam;

  • onkologi;

  • pembekuan darah yang lemah;

  • diabetes mellitus yang bergantung kepada insulin;

  • sensitiviti individu terhadap komponen dadah.

Semasa kehamilan dan penyusuan, prosedur sedemikian tidak disyorkan.

Teknik yang dikaitkan dengan suntikan dilakukan melalui tusukan pada kulit dengan pengenalan dadah ke dalam tisu. Oleh itu, adalah perlu untuk memastikan penyediaan yang betul untuk mereka.

Anda perlu mengikuti cadangan:

  • berhenti minum alkohol dan merokok 2-3 hari sebelum prosedur;

  • jangan makan ubat yang menyebabkan pembesaran saluran darah.

Tindakan pakar kecantikan sebelum prosedur:

  1. Membersihkan kulit daripada mekap.

  2. Rawatan muka dengan penyelesaian antiseptik.

  3. Anestesia kawasan yang dikehendaki dengan menggunakan gel berasaskan anestetik.

Untuk hasil terbaik, terdapat arahan tepat tentang perkara yang perlu dilakukan selepas prosedur.

Dalam masa 2 minggu selepas suntikan dilarang:

  • gunakan kosmetik hiasan, serta topeng dan krim yang belum diluluskan oleh pakar;

  • mandi di sauna atau mandi;

  • pergi ke solarium dan berjemur di bawah sinar matahari;

  • minum alkohol.

Di tapak tusukan dalam masa 1-3 hari mungkin terdapat lebam, anjing laut, sakit apabila disentuh dan ditekan, sedikit bengkak.

Sebarang gejala hendaklah dilaporkan kepada pakar kecantikan.

Pengisi

Pengenalan pengisi ke dalam kulit muka - kaedah suntikan mengetatkan

Terima kasih kepada pengisi, adalah mungkin untuk melakukan facelift tanpa pembedahan, membetulkan bujurnya, menghilangkan kedutan dan lipatan yang mendalam, menambah kelantangan pada tulang pipi dan hidung.

Persediaan mempunyai tekstur gel. Kesannya setanding dengan pembedahan plastik. Tambahan yang paling penting ialah ia tidak menjejaskan ekspresi muka.

Komponen utama pengisi:

  • silikon tulen (berbahaya dengan sejumlah besar kesan sampingan, diharamkan di Eropah dan Amerika Syarikat);

  • kolagen asal haiwan atau manusia yang disucikan;

  • asid hyaluronik.

Baru-baru ini, teknologi menyuntik lemak pesakit sendiri sebagai pengisi telah muncul, tetapi ia sangat rumit. Lemak diambil dalam kuantiti yang mencukupi semasa liposuction. Kemudian bahan tersebut diproses dalam beberapa peringkat dan diedarkan di bawah kulit muka. Ia mahal, tetapi berbaloi. Ubat sedemikian tidak menyebabkan kesan sampingan, dan hasilnya cukup untuk enam bulan atau lebih lama.

Kesan pengisi berlangsung 6-12 bulan. Adalah disyorkan untuk memohon kepada wanita berumur 35-50 tahun.

Toksin botulinum

Persediaan dengan komponen ini melakukan kerja yang sangat baik dengan kedutan. Mereka menjejaskan hujung saraf otot, menyekatnya, dan tisu berehat. Hasilnya, kulit muka menjadi licin. Hasil prosedur ini berlangsung 6-12 bulan. Kemudian anda perlu mengulangi sesi.

Kesannya akan dapat dilihat dari semasa ke semasa, dalam masa 2 minggu selepas suntikan toksin botulinum.

Semasa prosedur adalah dilarang:

  • bengkok selama beberapa jam selepas suntikan;

  • sentuh tapak tusukan pada kulit;

  • mengambil antibiotik dan minum alkohol selama 2 minggu.

Hari pertama anda perlu memerhatikan aktiviti ekspresi muka.

Suntikan sedemikian disyorkan untuk wanita berumur lebih dari 30 tahun.

Biorevitalisasi

Ini adalah pengenalan ke dalam lapisan dalam kulit persediaan berdasarkan asid hyaluronik. Selain itu, peptida, ekstrak tumbuhan, dsb. boleh ditambah pada suntikan (mengikut budi bicara pakar).

Biorevitalisasi membantu memulihkan kulit, menambah vitamin, melembapkan secara mendalam dan merangsang pengeluaran kolagen dan elastin oleh tisu badan.

Prosedur ini terdiri daripada kursus suntikan. Ia termasuk 3 prosedur, rehat antara mereka adalah 2-3 minggu.

Kesannya bergantung pada umur dan ciri-ciri individu organisma. Satu sesi sudah cukup untuk seseorang, tetapi bagi seseorang ia mengambil sedikit masa untuk sel bangun dan terus berfungsi.

Semakin banyak perubahan yang berkaitan dengan usia seseorang wanita, semakin ketara hasilnya. Beberapa hari selepas prosedur, sel-sel akan mula menghasilkan kolagen, dan kedutan akan mula licin. Selepas beberapa minggu, ketidaksempurnaan kulit akan hilang sepenuhnya.

Tidak akan ada perkara sedemikian yang anda bangun keesokan harinya dan kedutan hilang. Proses ini mengambil masa sekurang-kurangnya seminggu. Walau bagaimanapun, selepas sesi pertama, anda akan melihat wajah yang segar dan lebih muda.

Biorevitalisasi menyumbang kepada:

  • menghilangkan bengkak;

  • pengurangan lingkaran hitam di bawah mata;

  • melicinkan kedutan;

  • mencerahkan pigmentasi;

  • mengembalikan kulit yang sihat;

  • menghaluskan kulit.

Suntikan bertindak secara beransur-ansur selama 3-4 minggu, kesannya bertahan sehingga 6 bulan.

Kemudian sudah cukup untuk menjalankan prosedur setiap 2-3 bulan. Ia adalah perlu untuk memantau kekerapan pengulangan bukan sahaja dengan selang masa, tetapi juga oleh keadaan kulit. Biorevitalisasi ditetapkan oleh pakar untuk kanak-kanak perempuan dari 25 tahun.

Mesoterapi

Prosedur mesoterapi untuk peremajaan kulit muka dengan koktel vitamin

Ini adalah satu lagi jenis penjagaan kulit yang boleh disuntik. Ia berlaku seperti berikut: meso-koktel, yang terdiri daripada satu set vitamin, disuntik ke dalam lapisan dalam kulit dengan picagari dengan jarum nipis. Mereka menyuburkan, melembapkan dan menyegarkan kulit, membolehkan anda menghilangkan kesan keletihan, memulihkan keanjalan dan pengeluaran sebum yang normal.

Sesi mesoterapi boleh dilakukan di rumah. Untuk prosedur, anda memerlukan mesoscooter, antiseptik, gel anestetik dan meso-koktel. Ini boleh dibeli di farmasi.

Prosedur ini mengambil 4-6 sesi dengan rehat selama 2-3 minggu. Ia boleh dijalankan dari usia muda, dari 20 tahun.

Plasmolifting

Semasa prosedur ini, plasma kaya platelet disuntik. Bahan aktif diambil daripada darah pesakit sendiri. Oleh itu, ia berasal dari badan, dan hampir tidak ada risiko penolakan. Hampir tidak ada kesan sampingan.

Semasa plasmolifting, tusukan cetek (sehingga 3 mm) dibuat di kawasan tertentu muka, di mana ubat yang dihasilkan disuntik di bawah kulit. Terima kasih kepada ini, keanjalan kulit meningkat dengan ketara, kedutan halus terlicin, dan kulit dipulihkan.

Prosedur ini berlaku dalam beberapa peringkat:

  • Pesakit menyediakan dirinya di rumah.

  • Darah diambil, kemudian ia disediakan dalam sentrifuge khas (pada masa ini plasma dilepaskan, yang kemudiannya diperkaya dengan jisim platelet).

  • Bahan yang terhasil disuntik ke dalam kawasan kulit di mana masalah ditemui.

Tahap plasmolifting yang paling penting adalah persediaan, ia tidak boleh dilepaskan. Keputusan akhir bergantung pada kualiti penyediaan yang tinggi.

Beberapa hari sebelum prosedur, anda perlu menyesuaikan diet anda. Kecualikan berlemak, goreng, masin, pedas. Jangan minum alkohol. Bahan yang merupakan sebahagian daripada alkohol menjejaskan kualiti darah, mengubah komposisinya.

Anda perlu minum jumlah cecair yang diperlukan, makan sekurang-kurangnya 2 liter sehari. Yang penting ialah air minuman yang bersih.

Penjagaan kulit tidak berubah. Tetapi lebih baik tidak melakukan pembersihan yang agresif, topeng, mengelupas dalam beberapa hari sebelum plasmolifting.

Kaedah peremajaan ini hanya dijalankan di klinik. Memandangkan prosedur yang dilaksanakan dengan baik memerlukan peralatan khas dan pakar yang berkelayakan.

Sebagai permulaan, darah vena pesakit diambil (ini sama dengan ujian darah biasa dari vena). Selepas ia diletakkan di dalam centrifuge, plasma dilepaskan di dalamnya.

Kemudian kulit muka dirawat dengan antiseptik untuk mengelakkan risiko jangkitan. Teknik ini adalah invasif minimum, tetapi kulit dan tisu lembut masih rosak sedikit. Walau bagaimanapun, ini cukup untuk bakteria memasuki badan.

Kemudian datang peringkat suntikan. Bilangan dan lokasi suntikan mungkin berbeza-beza. Prosedur ini menyakitkan dan berlangsung kira-kira setengah jam. Pada akhirnya, pesakit perlu berehat sedikit, kemudian dia boleh pulang ke rumah.

Untuk kecekapan plasmolifting yang paling besar, cadangan berikut harus dipatuhi:

  • Ambil darah semasa perut kosong.

  • Pada malam sebelum prosedur, anda tidak boleh makan berlebihan. Lebih baik makan malam dengan makanan yang mudah dihadam, anda tidak boleh makan apa-apa.

  • Selepas prosedur, pesakit memerlukan beberapa hari untuk pulih (biasanya 3-5 hari). Pada masa ini, anda harus melindungi kulit sebanyak mungkin daripada pendedahan kepada sinaran UV, serta suhu yang melampau.

  • Selama beberapa hari semasa pemulihan, jangan gunakan kosmetik hiasan.

  • Ulangi sesi setiap 2 minggu (5-6 prosedur akan diperlukan secara keseluruhan).

Facelift perkakasan

Untuk memulihkan keremajaan kulit, tidak perlu menusuk kursus suntikan. Facelift tanpa pembedahan boleh dicapai dengan bantuan peranti khas. Prosedur ini sama sekali tidak menyebabkan kesakitan, dan kulit pulih dengan cepat selepasnya.

Perkakasan mengangkat muka untuk tujuan penjanaan semula kulit yang berkesan

Kosmetologi perkakasan bertujuan untuk peremajaan dan pemulihan. Manipulasi dijalankan dengan bantuan peralatan khas. Kelebihan kaedah ini:

  • kecekapan tinggi;

  • tindakan bukan sahaja pada lapisan permukaan kulit, tetapi juga pada struktur dalam, tisu subkutan;

  • semasa prosedur, hampir tidak ada kesakitan atau sangat sedikit;

  • perubahan positif muncul hampir serta-merta;

  • serba boleh - membolehkan anda menyelesaikan banyak masalah dengan kulit muka dan badan;

  • tidak memerlukan pemulihan jangka panjang (berbanding dengan campur tangan pembedahan).

Kelemahan utama adalah kesan sampingan (lebih kerap ia tidak menyebabkan ketidakselesaan yang teruk: mengelupas, bengkak, kemerahan), serta keperluan untuk tempoh yang singkat untuk pulih atau mengikuti cadangan tertentu. Di samping itu, terdapat kebarangkalian tinggi untuk mendapatkan bukan profesional, tetapi kepada pakar yang tidak berpengalaman atau tidak mahir. Prosedur dalam kes ini boleh membawa kepada komplikasi.

Teknik mengangkat berkesan untuk:

  • penurunan nada, kekusaman, kekeringan kulit;

  • pembentukan kedutan kecil;

  • tekstur kulit tidak sekata;

  • kedutan yang jelas atau meniru lipatan, alur menegak;

  • lebam atau beg di bawah mata;

  • brylyakh;

  • dagu kedua;

  • liang yang diperbesarkan, jerawat, selepas jerawat;

  • rosacea;

  • kehadiran parut, parut, tanda regangan;

  • jeragat atau hiperpigmentasi berkaitan usia.

Tugas utama mengangkat perkakasan ialah penjanaan semula kulit. Ia menjadikannya lebih segar dan lebih tegang. Sudah selepas 25 tahun, adalah mungkin untuk menjalankan prosedur sebagai langkah pencegahan yang akan mengekalkan keadaan normal kulit.

Walaupun keberkesanannya, kesan intensif teknik perkakasan mempunyai kontraindikasi: kehamilan, penyusuan susu ibu, gangguan neurologi atau mental yang serius, kehadiran patologi kronik, kehadiran badan asing di dalam badan, penyakit darah, penyakit autoimun, proses berjangkit dan onkologi.

Pada masa ini, terdapat banyak jenis prosedur kosmetik perkakasan dan pilihannya. Pertimbangkan yang paling berkesan dan selamat, menurut pakar kosmetologi.

RF mengangkat

Prosedur yang paling popular. Ia dijalankan seperti berikut: impuls kuat gelombang radio, yang dipancarkan oleh peranti khas, bertindak pada struktur kulit. Akibatnya, proses metabolik diaktifkan, sel lemak dimusnahkan, fibroblas (sel yang bertanggungjawab untuk pengeluaran kolagen) dirangsang.

Radas direka bentuk sedemikian rupa sehingga mungkin untuk mengawal keamatan pelepasan radio. Disebabkan ini, kaedah ini boleh digunakan untuk pelbagai kawasan muka, décolleté, leher, dada. Pada asasnya, untuk mencapai hasil yang diinginkan, 5-8 sesi diperlukan, kekerapan untuk setiap pesakit adalah berbeza, bergantung pada ciri-ciri organisma.

Kelebihan penting pengangkatan RF pecahan ialah ketiadaan sepenuhnya tempoh pemulihan, kesan sampingan kecil (kulit kering). Kelemahan utama ialah ia tidak sesuai untuk pesakit selepas 45 tahun.

Facelift perkakasan arus mikro

Prosedur untuk meremajakan kulit dengan denyutan arus frekuensi rendah

Semasa prosedur ini, peranti bertindak pada kawasan masalah dengan denyutan arus frekuensi rendah yang lemah. Ini merangsang potensi semula jadi sel-sel lama atau lemah pada lapisan cetek dan dalam kulit, menggalakkan pertumbuhan semula mereka, sambil menjejaskan saluran muka dan struktur otot. Sesi mengambil masa 20-30 minit. Semasa prosedur, pakar dengan lancar menggerakkan aplikator khas di sepanjang garis urut, ke arah dari tengah muka ke pinggirnya.

Kelebihan utama ialah facelift yang cepat. Tetapi untuk peremajaan, satu sesi tidak selalu mencukupi. Selepas prosedur pertama, kesannya akan bertahan 2 hari. Keputusan jangka panjang boleh dicapai dengan kursus fisioterapi, ia terdiri daripada 7-10 sesi.

Krioterapi

Kaedah ini berdasarkan kesan suhu rendah pada kulit, mengakibatkan tindak balas semula jadi pada kulit. Kapal menyempit dengan mendadak, dan kemudian berkembang, berkat darah mula beredar secara aktif, tepu dengan oksigen, dan proses metabolik mempercepatkan.

Cryotherapy bukan sahaja membantu meningkatkan nada dan keanjalan kulit, menghilangkan kedutan pada muka, leher dan décolleté, tetapi juga dalam memerangi:

  • kulit berminyak yang berlebihan;

  • jerawat, selepas jerawat;

  • jerawat;

  • bintik-bintik umur;

  • ketuat;

  • parut.

Di banyak salun, prosedur itu dijalankan menggunakan penyembur cryo, yang menyejukkan kulit hingga -180 ° C. Tetapi yang paling moden dan berkesan ialah penggunaan cryoelectrophoresis (suntikan subkutaneus persediaan beku di bawah pengaruh arus berdenyut). Untuk hasil terbaik, 9-12 sesi diperlukan.

Peremajaan foto

Kaedah ini dijalankan dengan kesan ringan, ia tidak mencederakan kulit, selepas itu tidak ada kesan sebarang campur tangan. Photorejuvenation ialah rawatan kawasan bermasalah dengan aplikator khas yang memancarkan kilatan cahaya yang kuat. Mereka menembusi cukup dalam (sehingga 3 cm), menyumbang kepada pemanasan lembut struktur dalam dan mengaktifkan pengeluaran kolagen dan elastin.

Hasil daripada kursus, perubahan berikut berlaku:

  • nada muka sekata;

  • pori-pori mengecil;

  • kontur diketatkan;

  • kedutan dalam, lipatan hilang atau berkurangan;

  • manifestasi rosacea menjadi kurang.

Aspek negatif photorejuvenation:

  • kekurangan hasil yang cepat (perubahan pertama bermula selepas 1. 5 bulan);

  • kecekapan rendah selepas 55 tahun;

  • harga tinggi;

  • bermusim (lebih baik tidak menjalankan prosedur ini pada musim panas).

Peremajaan laser

Prosedur ini adalah berdasarkan kesan serentak pada lapisan dalam dan dangkal kulit. Kecacatan yang terdapat pada permukaan diperbetulkan oleh pancaran laser. Ia menembusi dalam dan merangsang penyembuhan diri dalaman, serta sintesis komponen berguna. Hasilnya adalah pembaharuan semula jadi dan peremajaan permukaan kulit.

urut LPG

Teknik yang berkesan untuk memerangi tanda-tanda awal penuaan, kedutan dangkal. Prosedur ini berkesan kerana operasi serentak penggelek khas dan vakum. Apa yang membantu untuk mempengaruhi lemak subkutan, merangsang pengeluaran kolagen. Satu lagi kelebihan urutan LPG ialah ia tidak memerlukan tempoh pemulihan, dan hampir tidak ada sebarang kesan sampingan. Kursus penuh ialah 10-15 sesi.

peremajaan ELOS

Semasa prosedur ini, kompleks tenaga optik dan laser digunakan. Sesi peremajaan sedemikian adalah memanaskan lapisan subkutan kepada suhu yang tinggi. Ini merangsang sintesis gentian, yang melaksanakan fungsi menyokong kesihatan dan keremajaan kulit. ELOS-peremajaan membantu dalam memerangi pigmentasi, rosacea, meratakan kelegaan kulit, membetulkan kedutan pelbagai keterukan.

Pengangkatan ultrasonik

Ini adalah kesan impuls akustik seperti gelombang pada struktur subkutaneus dangkal dan dalam di bawah kawalan ultrasound berterusan pada monitor. Semasa prosedur, integriti kulit tidak rosak, tempoh pemulihan dan rawatan khas kulit tidak diperlukan. Teknik ini adalah facelift bukan pembedahan, dengan sempurna mengatasi kelopak mata yang kendur, terkulai, dagu berganda, rahang, kedutan dalam, kerutan. Satu-satunya negatif ialah perlu membius kawasan tersebut sebelum memulakan sesi.

SMAS mengangkat (ultrasound)

Ini adalah facelift tunggal bukan invasif (dilakukan tanpa pembedahan atau suntikan).

SMAS (dari English Superficial Musculo-Aponeurotic System) ialah lapisan otot-aponeurotik tisu muka, yang terdiri daripada otot, kolagen dan gentian elastin.

Dengan prosedur ini, ultrasound menjejaskan lapisan dalam kulit, dan bukan permukaan, seperti yang berlaku dengan prosedur kosmetik lain. Gelombang ultrasonik menembusi ke kedalaman kira-kira 4. 5 mm. Akibatnya, sintesis serat kolagen dan elastin baru diaktifkan, dan proses pemulihan kulit bermula.

Satu lagi kesan tambahan ialah tindakan lipolitik, atau peronggaan ultrasonik (pemusnahan sel-sel lemak). Dengan kata lain, SMAS lifting membantu membuang lemak yang tidak diperlukan, yang terletak di kawasan dagu dan kontur muka.

Pengangkatan SMAS ultrasonik untuk facelift tanpa pembedahan

Antara kaedah yang manakah paling berkesan untuk mengangkat bujur muka dan leher tanpa pembedahan? Untuk menjawab soalan ini, anda perlu menentukan kehendak dan pilihan peribadi anda. Untuk memilih teknik yang paling sesuai, anda perlu tahu dengan pasti hasil yang anda ingin lihat. Sebelum membuat keputusan, anda harus berunding dengan pakar kecantikan, dia akan membantu anda memilih apa yang anda perlukan.